Markkinointi voi auttaa pelastamaan Suomen talouden

Jussi Liimatainen Blogi @fi

Pari vuotta sitten olin mukana pienessä ryhmässä pohtimassa mitä pitäisi tehdä että markkinoinnin mahdollisuudet ymmärrettäisiin nykyistä paremmin. Samalla pistettiin pystyyn Markkinoinnin Tila -hanke.

Oheinen Anne Korkiakosken haastattelu on yksi huipentuma tästä työstä. Hankkeeseen on osallistunut valtava joukko suomalaisia markkinoinnin osaajia. Taustaryhmässä markkinoinnin kokeneita ammattilaisia, tutkijana joukko Vaasan yliopiston opiskelijoita ja operatiivisena vetäjänä Anne Korkiakoski. Hankeessa on perehdytty tilastoihin ja tutkimuksiin, haastateltu ihmisiä ja tuotettu valtava määrä uutta tietoa markkinoinnin tilasta Suomessa. Tiivistetty johtopäätös on: Suomi ei ole pystynyt hyödyntämään markkinointia kilpailuetunsa rakentamisessa.

Hanke antaa paljon tietoa siitä, miten ja miksi muissa maissa on onnistuttu. Suomessakin onnistuminen on mahdollista. Tarvitaan rohkeita päätöksiä, paljon työtä, kärsivällisyyttä ja panostuksia niin onnistumme. Todellinen työ tehdään yritysten arjessa ja olen kiitollinen että saan olla mukana tekemässä tätä työtä. Olen varma että näinä aikoina rakennetaan markkinoinnissa samanlaista pohjaa menestykselle kuin mitä jääkiekossa on tehty vuodesta 2008.

Jos haluat kuulla lisää Markkinoinnin Tila -hankkeesta, ota yhteyttä minuun: 050 5677 548 tai jussi.liimatainen@mstreet.fi.

Jussi

Katso myös Anne Korkiakosken tv-haastattelu tästä: